23 listopada, 2024

Top Press

Prasa z najwyższej półki

Dlaczego znak towarowy jest ważny?

Znak towarowy chroni cię prawnie, jeśli ktoś ukradnie twoje logo lub w inny sposób naruszy twój pomysł.

Jednak używanie niezarejestrowanego znaku towarowego jest nadal skuteczne. Używając logo znaku towarowego (TM), nadal możesz się chronić. Na każdej firmie używającej podobnego logo spoczywa ciężar dowodu. Co do zasady, niezarejestrowany znak towarowy jest skuteczny na małym obszarze geograficznym. Firmy krajowe muszą się zarejestrować, aby uzyskać ochronę prawną na terenie całego kraju.

Dlaczego znak towarowy jest ważny?

Znak towarowy a prawa autorskie i patent

Jest kilka różnic między znakiem towarowym, prawem autorskim i patentem. Znak towarowy chroni symbole lub słowa, które wskazują źródło towarów i usług. Prawa autorskie chroni dzieła artystyczne, takie jak książki, piosenki i teksty piosenek. Patent natomiast chroni wynalazki lub zmiany wynalazków. Główną różnicą znaku towarowego jest to, że nie ma on terminu ważności. Znaki towarowe nie muszą być odnawiane ani przedawniane, jak prawa autorskie czy patenty. Tak długo, jak osoba będąca znakiem towarowym nadal używa tego symbolu, jest to prawnie zastrzeżony znak towarowy.

Przede wszystkim znak towarowy musi mieć charakter odróżniający, aby wyróżniał się na tle innych firm. Znajdziesz różne odmiany i formy znaków towarowych, które można zarejestrować. Znaki opisowe bezpośrednio opisują działanie produktu lub jego charakterystykę. Znaki sugestywne oznaczają produkt, ale go nie opisują. Znaki arbitralne to słowa wspólne dla języka, ale mające na celu opisanie czegoś innego. Znaki fantazyjne to nazwy, które są unikalne i oryginalne. Logo, symbole, słowa, a nawet kolory mogą być znakami towarowymi. Jedyna różnica polega na tym, że znak towarowy nie może wpływać na towar.

Na stronie https://proseedmag.pl/material-zewnetrzny/znak-towarowy-dostepny-nie-tylko-dla-przedsiebiorcow przeczytasz więcej informacji o znakach towarowych. Odrębność jest również ważna dla zachowania wartościowego znaku towarowego. Z biegiem czasu charakter odróżniający znaku towarowego może się zmniejszać, co wywołuje poważne reakcje. Jeśli znak towarowy jest używany zbyt często, staje się nazwą rodzajową produktu. Oznacza to, że właściciel znaku towarowego nie ma mocy procesowej, jeśli inna firma używa produktu.